Nadi, Fiji

Fiji

19 januari 2018 - Nadi, Fiji

Om 10 uur 's avonds vetrok onze vlucht naar Fiji. We kwamen om 5.30 uur lokale tijd aan. Bula and welcome in Fiji! Na even te hebben gewacht, werden we met een shuttle busje opgehaald en naar ons hotelletje gebracht. Het was een mooi resort aan het strand en het weer was super! We hebben een leuke strandwandeling gemaakt, maar het was zo heet dat we gewoon moesten zwemmen! Verder hebben we er een relaxdagje van gemaakt en wat slaap ingehaald!
De volgende dag viel letterlijk in het water - het regende de hele dag.. Fiji is een zonnig paradijs, maar ook hier hebben ze regenseizoenen. We hebben spelletjes gespeeld en wat voor onszelf gedaan.
De dag erna was het weer weer opgeklaard en besloten we om een taxi te nemen naar Nadi Town. Wat een chaotische stad, mooi, maar chaotisch. Ik stond er van te kijken hoe arm de doorsnee Fijian is... Er was een mega grote food market en een markt voor handgemaakte spullen. We hebben wat leuke souvenirs gekocht! Verder nog een paar winkeltjes binnengelopen en een kopje koffie gedronken. Rond de middag gingen we terug met de taxi om een duik te  nemen in het water :)
Niet vergeten te melden - het eten hier is heel lekker!!
10 januari stonden we vroeg op om een taxi te nemen en langs the Coral Coast te rijden - het zuiden van het eiland. Het was een aparte en zeker indrukwekkende weg naar de kust toe. Wanneer je het binnenland van het eiland inrijdt, merk je pas echt hoe beroerd sommige mensen het hier hebben. Ik dacht even dat ik in Afrika beland was.. Aangekomen aan de kust had ik het idee om te gaan snorkelen, maar het water stond zo laag en het was zo erg eb dat ik niet hoefde te snorkelen, we konden er gewoon langs lopen je zag de bodem al 😂 We zijn veel leuke, mooie en gekke dieren tegengekomen. En natuurlijk ook heel heel veel koraal! Het was een prachtige (en hete) dag!!
De volgende dag stond de wekker om 5 uur, want papa en mama hadden hun vlucht terug om half 9... De minst leuke dag van de hele trip was aangekomen: afscheid nemen, nog een keer!... Het was echt niet leuk om elkaar niet meer te kunnen zien terwijl je bijna 1 maand samen heb gereisd :(  Dit was dan ook gelijk een van de eerste dagen dat ik heimwee heb gehad. Ik ben diezelfde dag naar een ander hostel gegaan en heb daar even tijd voor mezelf genomen.
De volgende dag kreeg ik er een leuk kamergenootje bij - Hattie uit Engeland! We hebben een strandwandeling gemaakt, lekker gezwommen, gezont en gekletst - ik voelde me gelijk een stuk beter! 's Avonds zijn we vroeg naar bed gegaan want we waren super moe.
En dan is het weer zover, 19 januari: wekkertje op tijd gezet, uitgecheckt om 10 uur, ontbeten en nu wachten op de taxi die om half 2 komt, en dan.... op naar Brisbane!!!