Adelaide, Australië

Great Ocean Road + Adelaide

12 januari 2018 - Adelaide, Australië

Het staat bekend als een van de mooiste wegen van heel Australie - The Great Ocean Road! Hij heeft zijn status helemaal waar gemaakt, een prachtige slingerweg langs de kust, over de bergen en door de ongerepte natuur.
Zaterdagochtend vroeg begonnen we aan deze route. Vanaf Melbourne reden we naar Torquay, het stadje waar de bijzondere weg begint. Ondanks de hitte (40+ graden) maken we een stop bij een vuurtoren. Onderweg nog een waterval bezocht, en verder aan deze mooie weg ligt Apollo Bay, waar we lekker hebben gegeten. Later rijden we naar het natuurpark van Otway Lighthouse, waar we onze eerste koalabeer in het wild zien! Wat zijn ze schattig en mooi!! Met zonsondergang komen we aan bij de bekende 12 apostelen. Een prachtig uitzicht! Terwijl we the great ocean road uitrijden, stoppen we bij the London Bridge. (Niet de echte natuurlijk, maar eentje van steen) 's Avonds laat komen we aan in onze prachtige lodge! :)
De volgende dag slapen we wat uit en rijden we naar Warnambool, een gezellig stadje met mooie natuur, strandjes en caffeetjes. De volgende stop is Port Fairy, waar we wandelen en surfers spotten! Na gestopt te zijn bij een ander tropisch strandje (Capt Bridgewater) komen we aan bij onze overnachtingsplek in Millicent. We halen lekker eten en genieten van de zon op onze verranda!
Maandag staan we vroeg op en rijden we vrijwel in 1 keer door naar Adelaide. Alleen een koffiepauze in Meningie. We checken in in ons hotel en gaan de stad in. Tegenvaller - Adelaide blijkt niet onze stad te zijn en zeker niet zo mooi als men beweert... We gaan uiteten bij een Chinees om het verdriet weg te werken. We maken er een leuke spelletjesavond van!
Eindelijk! - Het is dinsdag 9 januari! Kangaroo Island!! We nemen met de auto de ferry naar het eiland om 1 uur. Omdat ik op dat moment reed, werd ik bestuurder van het voertuig genoemd en moest ik hem de ferry op- en afrijden alleen haha! Aangekomen op het eiland, gaan we naar onze mooie lodge aan de "Americain River". Daarna bezoeken we Stokes Bay, een strand dat je via een tunnel door een rots moet bereiken! Voor de rotsen leefden super veel kangaroes in het wild! Wauw, eerste keer dat we deze prachtige dieren (levend) zien! Ook rijden we naar Emu Bay en rijden we via een zandweg terug naar onze lodge.
De volgende dag waren we al vroeg uit de veren want er stond heel wat op het programma! Allereerst reden we naar Flinders Chase national park - een van de grootste nationale parken op het eiland. We maakten een koala wandeling, wat erg leuk was, we gingen naar de Remarkable Rocks en Admirals Arch, waar we zeehonden en zeeleeuwen in het wild zagen leven! Deze geslaagde dag hebben we afgesloten met even relaxen op het strand in Pennington Bay. Geweldige dag!! Niet wetende dat de volgende dag nog mooier zou worden! We gingen namelijk naar het Kangaroo Island Wildlife Park, waar ze alle inheemse dieren van Australie hebben! We hebben kangaroos en wallabys eten gegeven en geaaid!! En wanneer je denkt dat het niet nog beter kan, kan het toch.. ik mocht een koala beertje vasthouden en knuffelen!!! Dit was echt ge wel dig!! ❤ We hebben ongeveer een halve dag in dit park rondgelopen en de meest gekke en hilarische dieren gezien. Later op de middag ging onze ferry terug naar Adelaide en zijn we naar ons hotel gereden. We hebben even ontspannen en later zijn we ons stadje ingelopen, wat op een uitgaansstadje leek haha! We hebben een leuk restaurantje gevonden waar we lekker hebben gegeten :) Na en leuke avond zijn we lekker gaan slapen met het idee dat we de volgende dag naar het volgende paradijsje vliegen. Fiji, here we come!! ❤

1. José Thiel van:
    13 januari 2018
    Hoi Niony,
    Wat je zegt, een geweldige reis. Ik laat het tot mijn verbeelding spreken.
    Fijn dat je door de foto's een indruk krijgt.
    Nu lekker chillen op de Fiji eilanden. Geniet nog maar fijn van de dagen samen met papa en mama, want over een weekje wordt je weer teruggeworpen op jezelf. Maar dat gaat je wel goed af, denk ik. De allerliefste groetjes (ook aan papa en mama) en tot je volgende verhaal. Sjaak en José